Forum -= Żędowice =- Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 FFR GTM: Tani Supercar Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Pasiek
Administrator
Administrator



Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 400 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z zaskoczenia

PostWysłany: Sob 23:17, 17 Gru 2005 Powrót do góry

Może mieć nawet 515 koni mechanicznych, ma fenomenalne przyspieszenie i prędkość maksymalną. Mowa o sportowym modelu Factory Five Racing GTM, który osiągami dorównuje amerykańskiej Corvette'cie, a kosztuje tyle co przeciętne auto z segmentu C.

Image

FFR GTM jest nowym dziełem amerykańskiej firmy Factory Five Racing, która już od 1995 roku zajmuje się produkcją tzw. „Kit-Cars”, a więc krótko mówiąc – „samochodów składaków” z części innych aut, które często można zbudować sobie samemu, w garażowym zaciszu.

Jednak jeśli chodzi o model GTM to majstrowanie samemu przy tym aucie nie jest polecane. A to ze względu na zaawansowaną technikę pochodzącą z samochodów koncernu General Motors, takich jak chociażby Corvette C5. Firma FFR specjalnie dla tego „taniego, luksusowego i szybkiego sportowca” przygotowała specjalny szkielet ramy o rozstawie osi 2,57 m, na którą później nałożono karoserię wykonaną z włókna szklanego, skrywającą pod maską „agregat” V8 zapożyczony właśnie od wspomnianej Corvette’y.

Jak na amerykańskiego „supercara” przystało, FFR GTM napędzany jest na tylną oś, która pochodzi z Porsche 911 pobudzając tym samym do zabawy opony o rozmiarach 295/35 założone na 18”calowych felgach.

Sylwetka GTM to tak naprawdę mix designu wielu sportowych reprezentantów marek z górnej półki. Przód z ogromnym wlotem powietrza może przypominać modele Maserati, boki – model Saleena, zaś tył to elementy zaczerpnięte od Corvette’y i Forda GT40. Jeżeli natomiast, komuś nie wystarcza taka mieszkanka może dodatkowo zamówić sobie ogromny spojler. Poza spojlerem do poprawy przyczepności i aerodynamiki zamontowano również dyfuzor. Układ wydechowy znajduje się dość w nietypowym miejscu - komplet czterech rur umieszczony jest po obu stronach tablicy rejestracyjnej.

Ile „kucyków” zmieści się pod maską, to tylko zależy od zasobności portfela kupującego GTM. Wartości kształtują się od seryjnych 350, do nawet 515 KM. Już przy standardowym motorze, ważący niewiele ponad 1000 kilogramów GTM przyspiesza od zera do „setki” w 3,6s. i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h.

Tak więc jeżeli ktoś całe życie marzył o ekskluzywnym, sportowym samochodzie, dodatkowo budowanym od podstaw ręcznie bez użycia wielkich maszyn zdecydowanie powinien zainwestować w model Factory Five Racing. A cena naprawdę powala tak jak osiągi GTM – jedynie 65 tys. PLN!

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)