Forum -= Żędowice =- Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Nowości ze świata lotnictwa!!! Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
$K@MIL$
Moderator Lotnictwa i Motoryzacji
Moderator Lotnictwa i Motoryzacji



Dołączył: 17 Lut 2006
Posty: 189 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z pięknych Żędowic!

PostWysłany: Sob 22:24, 04 Mar 2006 Powrót do góry

Tu znajdziecie wszelkie nowości ze świata lotnictwa, od nowych samolotów , aż po zawieszenie , zbankrutowanie lini lotniczych!!! Zęby


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
$K@MIL$
Moderator Lotnictwa i Motoryzacji
Moderator Lotnictwa i Motoryzacji



Dołączył: 17 Lut 2006
Posty: 189 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z pięknych Żędowic!

PostWysłany: Wto 16:29, 10 Paź 2006 Powrót do góry

Odleciał nam Ryanair?
(2006-10-10

Pod koniec ubiegłego tygodnia łotewskie media podały, że baza techniczna Ryanair i Singapore Technology Aerospace zostanie wybudowana w stolicy Łotwy - Rydze, a nie w Rzeszowie. Decyzję tę oficjalnie ogłosił wiceprezes Ryanaira - Michael Cawley.

Z informacji, którą jako pierwszy podał łotewski dziennik biznesowy - Biznes&Baltia, wynika, że na lotnisku w Rydze powstanie baza lotnicza, zaplecze serwisowe i cała sieć hoteli. Wartość inwestycji szacuje się na 100 mln łatów (565 mln zł). Pracę znajdzie tam tysiąc osób.

Jak twierdzi Michael Cawley, nie będzie problemu z wykwalifikowaną kadrą, gdyż 400 pracowników wywodzących się z Łotwy obecnie pracuje w Irlandii. Pozostanie ich tylko przenieść do nowego miejsca pracy.

Cawley ogłosił ponadto, że przed 2010 rokiem zostanie uruchomionych z Rygi ponad 30 nowych międzynarodowych połączeń lotniczych, a liczba obsługiwanych pasażerów wzrośnie do 5-6 milionów.

Tymczasem Tomasz Kułakowski z Ryanair dementuje te informacje, nazywając je dezinformacją dziennikarską. Jednocześnie twierdzi, że w momencie podjęcia jakiekolwiek decyzji zostanie ona oficjalnie przedstawiona również polskim mediom.

Warto podkreślić, że do redakcji mediów podkarpackich i ogólnopolskich od kilku tygodni napływają informacje pochodzące z łotewskich lub rosyjskich źródeł. I ciągle są one dementowane i uznawane za dezinformację. Jednak nikt z polskiej strony nie użył wiarygodnych argumentów, przemawiających za rozwiązaniem na korzyść Rzeszowa.

Na Łotwie o inwestycję walczy rząd. Minister transportu obrał ten temat za punkt honoru. Tymczasem w Polsce wygląda na to, że sprawę próbuje się uciszyć, ciągle zapewniając, że wkrótce się wyjaśni. I wciąż dokładnie nie wiadomo kiedy…

Źródło: Super Nowości


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
$K@MIL$
Moderator Lotnictwa i Motoryzacji
Moderator Lotnictwa i Motoryzacji



Dołączył: 17 Lut 2006
Posty: 189 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z pięknych Żędowic!

PostWysłany: Pon 12:02, 23 Kwi 2007 Powrót do góry

Linie lotnicze wyrywają sobie pilotów!
2007-04-23

Setki nowych samolotów zamówiły linie na całym świecie, przybywa połączeń lotniczych, ale zaczyna brakować załóg do ich obsługi. Firmy zaczynają więc sobie podbierać pilotów.

Polski tani przewoźnik, spółka-córka LOT-u, Centralwings do 2010 r. planuje zatrudnić 120 pilotów, Lufthansa szuka 360 osób, a irlandzki Ryanair w ciągu pięciu lat będzie ich potrzebował aż 1,5 tys. Jeszcze większe potrzeby mają linie azjatyckie - chiński zarząd lotnictwa cywilnego ogłosił w 2004 r., że w ciągu sześciu lat trzeba będzie dodatkowo zatrudnić 12 tys. pilotów. Problemy z kadrą mają też Indie i Japonia, w której podniesiono nawet wiek emerytalny pilotów do 65 lat, aby zapobiec ich odchodzeniu w stan spoczynku - pisze "Gazeta Wyborcza".

- Trzeba pamiętać, że pojedynczego samolotu pasażerskiego nie obsługuje dwóch pilotów, bo maszyny nie muszą mieć tak długich przerw jak ludzie. Aby efektywnie wykorzystywać samoloty długodystansowe, trzeba mieć przynajmniej 20 pilotów do każdego z nich. Nic więc dziwnego, że linie w oczekiwaniu na dostawy nowych samolotów już teraz gorączkowo szukają pracowników - mówi Gideon Ewers, rzecznik Międzynarodowej Federacji Stowarzyszeń Pilotów Liniowych IFALPA.

Niedobór pilotów ma kilka przyczyn: wzrost liczby połączeń, brak odpowiedniej liczby szkół lotniczych i odchodzenie starych pilotów na emerytury.

Specjaliści wskazują na jeszcze jeden aspekt: po zamachach na World Trade Center przewozy pasażerskie chwilowo się zmniejszyły. Linie zaczęły redukować personel, a zwolnieni piloci nie mogą dziś wrócić do zawodu, bo ich licencje straciły ważność z powodu braku "wylatanych" godzin.

W tej sytuacji linie lotnicze rozwijają własne ośrodki szkoleniowe, w których kształcą pilotów, ale doraźnie szukają załóg za granicą.

W Polsce działa ok. 50 ośrodków szkolenia lotniczego (aeroklubowych i prywatnych), najczęściej jednak można w nich zdobyć jedynie licencję na awionetki. Aby zostać pilotem liniowym, trzeba zdobyć dodatkowe umiejętności, m.in. pilotowanie samolotów wielosilnikowych i latanie według przyrządów (kiedy nie widać ziemi). Dopiero tak przygotowane osoby mogą rozpocząć szkolenie dla pilotów liniowych.


źródło - Gazeta Wyborcza


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)